Tertipuri pentru descrierea produselor

2010. September 21.

Mai devreme am făcut un rezumat al secretelor, respectiv regulilor webshop-ului de succes, pe care trebuie să aibă în vedere toate webshop-urile cărora contează utilizabilitatea şi nu în ultimul rând succesul.
Astăzi le complectăm cu importanţa descrierii produselor, recapitulăm principalele trucuri şi idei, cu ajutorul cărora puteţi îmbunătăţi eficacitatea descrierii produselor.

Legat de descrierea produselor aveţi grijă la următoarele:

1. Cui se adresează? – Grupul-ţintă

În primul rând decideţi-vă cui vă adresaţi. Cine sunt aceia care sunt interesaţi să cumpere produsul respectiv. Câteodată e foarte simplu, de exemplu dacă este vorba despre o jucărie sau de placă de întins părul, altă dată însă e mai greu de prevăzut cine va cumpăra produsul respectiv. Puteţi defini prin mai multe metode cui se adresează un produs. Metoda cea mai eficientă este efectuara unui sondaj, pentru care puteţi folosi şi un chestinoar, mai bine zis din rezultatele unui sondaj profesionist de piaţă. Un mod mai simplu, dacă-l efectuaţi Dvs. înşivă, apelând la prieteni.

2. Poziţionare pe pagină

Pentru ca utilizatorii să comande cu plăcere produsele din webshop-ul Dvs. e nevoie ca descrierea utilă şi exactă a produselor să fie întrun loc bine vizibil. Denumirea produsului poate fi complectată chiar şi cu două imagini, iar sub acestea descrierea produsului. Mulţi nu dau importanţă prea mare prezentării parametrilor produselor, deşi mulţi dintre cumpărători decid şi în baza acestora atunci când aleg webshop-ul, ca datele furnizate despre produs să fie detailate şi de încredere. Datele eronate îi pot descuraja definitiv pe cumpărători.

3. Structura descrierii unui produs

Formulaţi exact când descrieţi produsul, descrieţi proprietăţile acestuia, scoateţi în evidenţă avantajele acestuia, dar nu minţiţi. Sloganul „puţinul e mai mult” este adevărat şi în acest caz. Scoateţi în evidenţă numai acele proprietăţi pe care într-adevăr le are produsul respectiv – chiar dacă uneori sunt puţine, poate cumpărătorii caută tocmai produsele simple.
Niciodată nu enumeraţi proprietăţi de care nu dispune sau ceea ce nu ştie produsul respectiv. Enumerarea datelor tehnice în mod simplu, grupate, pe lângă aceasta poate fi de folos şi descrierea liberă – mai ales pentru femei care sunt mai puţin receptivi la date tehnice.

+ 1 Nu faceţi greşeli de ortografie!

Greşelile de ortografie reflectă incultură, nesiguranţă sau poate stârni chiar şi antipatia utilizatorilor. De aceea este foarte important să fiţi atenţi la ortografie. Deja există multe programe cu ajutorul cărora puteţi verifica conţinutul paginii. Nu uitaţi nicium de aceasta.