Cum să sporeşti nivelul de prelucrare al datelor produselor?

2010. June 14.

După cum ştiţi, compari.ro este unul dintre cele mai vizitate site de comparare de preţuri din România, care a venit în sprijinul utilizatorilor şi magazinelor în efectuarea a milioane de cumpărături. Scopul paginii este să conecteze cumpărătorii autohtoni cu magazinele autohtone în mod operativ, sigur şi simplu. Ajută vizitatorii noştri să găsască produsul căutat la cel mai bun preţ-valoare, iar în cazul magazinelor măreşte rulajul vizitelor pe internet şi vânzările acestora.

Aici toată lumea are de caştigat!

  1. Utilizatorii cu intenţii de cumpărare sunt conduşi la distribuitori.
  2. Cumpărătorii sunt conduşi la produse şi distribuitori.

V-aţi  înregistrat între partenerii site-ului, şi credeţi că prin aceasta aţi făcut totul pentru a avea mai mulţi cumpărători?

Înregistrarea este doar primul pas pentru atragerea cumpărătorilor. După aceasta trebuie să vă faceţi un fişier cu date corespunzătoare pentru încărcare rapidă şi automată a produselor pe care doriţi să prezentaţi pe paginile site-ului. Pregătirea fişierului cu date perfecte este în interesul ambelor părţi. Vom putea promova produsele Dvs. conform conţinutului fişierului de date corespunzătoare, astfel şi cumpărătorii vor găsi mai uşor produsul căutat, prin aceasta şi magazinul Dvs.

Pentru a vă ajuta am făcut o sinteză a principalelor câmpuri, care sunt necesare la elaborarea fişierului cu date corespunzătoare:

  • Manufcturer: denumirea producătorului (ex.: Sony-ericsson)
  • Name: denumirea produsului (ex.: XPERIA X10)
  • Category: gruparea produselor în categorii (ex.: telefoane mobile)
  • Product_url: link-ul ce duce la pagina de produs (ex.: http://www.yourphone.ro/sony-ericsson-XPERIA+10)
  • Price: preţul brut al produsului (ex.: 2199)

Care sunt cele mai frecvente greşeli?

Enumerăm şi cele mai frecvente greşeli, din cauza cărora nu putem prelucra şi prezenta corect produsele Dvs.:

  • În loc de denumirea fabricantului apare numele magazinului – aceasta duce în eroare, şi vizitatorii vor găsi mai greu ceea ce caută,
  • În denumirea produsului se încearcă promovarea serviciilor proprii ale magazinului: oferta „S710 – pe credit fără avans” nu va fi trecut la produsele cu denumirea corespunzătoare, cumpărătorul potenţial se pierde între denumirile lungi, nu găseşte ceea ce caută. Vă propunem să treceţi textul promoţional sus-amintit în câmpul actiontext. Actiontext e un câmp care poate fi accesat numai în cazul magazinelor evidenţiate. Textul promoţional legat de produs/magazin se va afişa pe lista distribuitorilor, acesata poate să difere în funcţie de produs.
  • Redactarea inexactă a denumirii categoriilor, de unde nu se poate afla în ce categorie aparţine vreun produs (ex.: „promoţii”, „accesorii”) – produsul nu poate fi încadrat, astfel nu va fi afişat,
  • Întro categorie se trec mai multe produse care nu se potrivesc în categoria respectivă (ex.: denumirea categoriei este telefoane mobile, dar în afară de telefoane figurează şi alte produse pe listă, ex.: încărcătoare, etc.)
  • Mai multe produse au acelaşi url
  • Magazinul indică preţul net – cumpărătorul se simte păcălit când realizează că nu a găsit preţul convenabil pentru sine.

Pentru informaţii suplimentare vizitaţi şi ghidul nostru util încărcarea datelor.

Cum puteţi creşte încrederea vizitatorilor?

După elaborarea listei corespunzătoare de produse vă propunem să fiţi atent şi la celelalte mici detalii, prin care puteţi creşte încrederea vizitatorilor.

E important de luat în vedere:

  • părerile despre magazine: consultaţi cu regularitate părerile despre magazinul Dvs. şi în cazul în care este necesar răspundeţi vizitatorilor, astfel veţi ajunge mai aproape de ei
  • oare magazinul Dvs. figurează între magazinele de încredere?
  • aţi complectat toate datele despre firma Dvs? Nu cumva lipsesc datele de contact, sau prezentarea, eventual logo-ul magazinului web?

Ideea zilei:

Ştiţi cum puteţi fi distins ca magazin de încredere şi puteţi mării numărul părerilor?