Compari.ro: Internauții vor aloca anul acesta, în medie, 730 lei pentru cadourile de Crăciun

2018. november 12.

Românii plănuiesc să cumpere anul acesta cadouri pentru mai multe persoane și să aloce o sumă mai mare cu aproximativ 12% pentru acestea comparativ cu anul trecut, în condițiile în care situația în privința locurilor de muncă și a veniturilor s-a îmbunătățit. Acestea sunt concluziile unei analize a obiceiurilor de cumpărare a cadourilor de Crăciun realizată pentru al patrulea an consecutiv de către Compari.ro, în colaborare cu GKI Digital.

În 2018 românii plănuiesc să cumpere cadouri de Crăciun pentru 9-10 persoane, în valoare totală de peste 730 lei. Față de media cheltuielilor de anul trecut, internauții vor scoate din buzunar cu 76 lei mai mult. Cele mai multe cadouri vor fi destinate familiei restrânse (în medie 3-4 persoane). Comparativ cu anii trecuți, pe lista cumpărăturilor de sărbători au ajuns din ce în ce mai mulți membri îndepărtați ai familiei, prieteni sau cunoscuți.

Marea majoritate a cadourilor vor ajunge sub pomul de Crăciun de pe internet

Pentru găsirea cadoului perfect, românii activi pe internet vor utiliza, în proporție de 80%, surse online. Pe lângă acestea, răsfoirea revistelor de reduceri ale magazinelor (55%) și explorarea vitrinelor magazinelor (36%) sunt, în continuare, obiceiuri care se mențin. 34% dintre internauți declară că vor merge mai degrabă la sigur și își vor întreba apropiații ce cadouri își doresc.
Internetul nu este doar o sursă de informare, ci și de achiziție: 66% dintre internauții români planifică achiziții online de la magazine locale pentru cadourile de Crăciun. În același timp, posibilitățile de achiziție clasice de la centrele comerciale, mall-uri sunt în continuare populare (68%), în ciuda aglomerației din perioada respectivă.

Sezonul pornește deja cu ocazia Black Friday

Niciodată nu e prea devreme pentru a începe cumpărarea cadourilor de Crăciun. La mijlocul lunii octombrie 11% dintre internauți s-au apucat deja de achiziționare, dar inițierea acestor achiziții timpurii le este caracteristică în principal femeilor.
37% dintre internauți – mai mult de 3,1 milioane de persoane – vor aștepta, în mod conștient, până la reducerile de Black Friday din a doua parte a lunii noiembrie, să cumpere cadouri, sperând să găsească oferte bune și o varietate mai mare de produse. După Black Friday, perioada de achiziție a tuturor cadourilor poate să se întindă, pentru marea majoritate (80%), chiar până la ultimele zile dinaintea Crăciunului.
Planificarea și temporizarea corespunzătoare pot fi importante pentru acele persoane care doresc să comande cadouri și din străinătate. 9% dintre internauți iau în calcul să achiziționeze cadouri de Crăciun din alte țări, calculând cheltuieli medii de 327 lei pentru acestea.

De Black Friday se caută, în special, reducerile online

De Black Friday cele mai populare vor fi reducerile de pe internet: dintre cei care plănuiesc să facă cumpărături, 42% vor efectua achiziții online, iar 45% vor căuta produsele cu preț redus atât în magazine online, cât și offline (centre comerciale, mall-uri).
Majoritatea internauților vor căuta idei pentru cumpărături în gama ofertelor cu preț redus (48%), dar 33% vor urmări și reducerile de preț ale unor produse date. În ziua de Black Friday, aproximativ 1 din 3 internauți planifică să facă cumpărături într-un mod impulsiv, adică vor plasa o comandă dacă sunt convinși de reduceri. Fiecare al treilea sau al patrulea cumpărător va acorda atenție gamelor de produse cu cea mai mare reducere, planificându-și cumpărăturile pe baza acestor informații.

Calitatea este din ce în ce mai importantă, dar ce cadouri se fac de Crăciun?

Alegerea cadoului potrivit de Crăciun nu este o sarcină simplă. Pe lângă preț, sunt luate în calcul din ce în ce mai mult raportul calitate-preț și calitatea produselor. Această ultimă caracteristică va fi cel mai important criteriu pentru mai mult de un sfert dintre internauți. În ceea ce privește tipologia cadoului, românii aleg cadourile clasice.
Estimările arată că, și anul acesta, fiecare al doilea cadou va conține un articol de îmbrăcăminte, un produs cosmetic, iar acestea sunt urmate, în funcție de popularitate, de:

  • jucării (43%)
  • decorațiuni interioare, articole de bricolaj și echipamente casnice (37%)
  • ceasuri, bijuterii, accesorii de modă (32%)
  • smartphone-uri, tablete și accesorii ale acestora (27%)
  • cărți, filme, muzică (23%)
  • pantofi (21%)
  • produse electronice de consum (19%)
  • electrocasnice, obiecte casnice (17%)
  • produse IT (16%)
  • echipamente sportive (14%)

Pe lângă cadourile materiale, mai sunt populare – în rândul internauților tineri, în special și:

  • produsele digitale și abonamentele (11%)
  • cupoanele cadou (8%)
  • precum și diferite cadouri pentru evenimente distractive (călătorii, acțiuni distractive, bileteetc.).