Mai puţin de 300 lei pentru cadouri de crăciun

2010. november 26.

Sondaj de opinie de crăciun de la compari.ro

În acest an intenţionăm să cheltuim în general 428 lei pentru cadouri de crăciun, însă două treimi din cei chestionaţi rezervă maxim 300 de lei de sărbători – aşa cum reiese din sondajul online la care au participat 2200 de persoane.

74% dintre utilizatorii de internet din România se informează de pe internet, înainte de a cumpăra cele dorite sub bradul de crăciun. Mulţi aleg deja „centrele comerciale online”: 65% dintre participanţii la sondaj au intenţia de a cumpăra prin internet surprizele de crăciun. Dăruim mai ales îmbrăcăminte, jucării pentru copii şi cosmetice.

Cheltuim sub 300 de lei pe cadouri de crăciun
Majoritatea cheltuieşte cel mult 300 de lei de crăciun (48%), pe când o anumită categorie nu prea numeroasă (12%), nu se fereşte să cheltuie peste 750 lei pentru cei dragi – aşa cum reiese din datele din ţară. În general rezervăm 428 lei pentru cumpărăturile de crăciun.

Ne place să facem surprize
Trei pătrimi dintre participanţii la sondaj, încep să procure cadourile de crăciun la apariţia ofertelor de crăciun, sau cu 1-2 săptămâni înainte de sărbători, terminând cu toate aceste cumpărături în doar câteva zile. Femeile oferă cadouri mai multor persoane: cei care aparţin sexului frumos intenţionează să cumpere cadouri la 6, pe când bărbaţii la 4 persoane. Aproape jumătate din participanţi vor să le facă surprize celor dragi: 43% nu se interesează în mod direct de dorinţele celuilalt.

Dintre produsele de top din această perioadă de sărbători, lista este condusă de articolele de îmbrăcăminte (72%), pe lângă acestea mulţi doresc să cumpere cosmetice (50%), jucării (41%), electrocasnice (34), ceas-bijuterii (33%) şi articole tehnice (25%). Diferenţa dintre bărbaţi şi femei mai constă şi în felul în care îi surprind pe cei dragi: primii preferă produsele tehnice (66%), pe când femeile votează evident pentru îmbrăcăminte (68%).

Pe lângă tururile făcute pe internet, se propagă şi cumpărăturile.

Conform datelor, spaţiul online este folosit nu doar pentru informare prealabilă – 74% dintre participanţii la sondaj se informează pe web – ci şi pentru cumpărături.

Apropape două treimi din participanţii la sondaj se gândeşte să procure câteva surprize plăcute prin intermediul internetului.
Cei care dau click pentru cadouri de crăciun, doresc de fapt să evite aglomeraţia şi statul la rând cu care suntem obişnuiţi de sărbători.
Pe lângă evitarea mulţimii şi a statului la rând, al doilea motiv evocat este posibilitatea de cumpărare la un preţ mai avantajos, al treilea fiind gama mai largă de produse.

Ungurii sunt mai darnici
Din sondajul online Arukereso din trei state, la care au participat în total 5000 de persoane, reiese că ungurii doresc să ofere cadouri mai multor persoane decât bulgarii şi românii, însă mai puţin scumpe. Celor trei ţări le este comun faptul că procentul celor care doresc să procure cadouri şi prin internet este de peste 60%. O altă asemănare ar fi că niciunei naţiuni nu-i convine aglomeraţia şi aşteptarea la rând – motiv evocat cel mai des care avantajează cumpărăturile prin internet.
Ungurii sunt cumpărătorii cei mai conştienţi: o treime dintre ei caută cadoul perfect săptămâni în şir, sau chiar pe parcursul întregului an, acest procent la români este de 11, la bulgari de 17%. Chiar dacă căutăm mai mult, ne informăm mai puţin direct de la sursă: 43% dintre subiecţii unguri se bazează pe instincte, în timp ce românii se interesează anticipat de dorinţele celor dragi în prealabil în procent de 70, iar bulgarii în procent de 89%.