S-a incheiat testarea uzabilitatii magazinelor inscrise la Gala Premiilor eCommerce 2010

2010. augusztus 23.

Eye tracking (monitorizarea privirii) este o tehnica prin care se masoara diferite miscari ale ochilor pentru a determina punctul exact la care se uita o persoana, durata contemplarii si ordinea in care decurge traseul privirii de la un punct la altul.

Echipamentul care efectueaza masuratoarea (Eye tracker) este un dispozitiv plasat la baza unui monitor de PC. Dispozitivul contine o sursa de raze infrarosii, camere fotografice digitale si un soft de procesare de imagini. In timp ce persoana se uita la monitor, fascicole invizibile de raze infrarosii sunt proiectate pe cornee si pe retina. Camerele digitale inregistreaza reflectiile razelor care difera in functie de miscarile oculare si le transmit catre programul de procesare a imaginilor. Algoritmi de procesare calculeaza si indica in fiecare milisecunda pozitia privirii, rezultand o harta a privirii pe o anumita suprafata.

Printre alti parametrii oculari, sistemul masoara fixatiile (momente in care ochiul este stationar pe un anumit punct si se produce absorbtia informatiei) si sacadele (miscari oculare in intervalul dintre doua fixatii, cand ochiul este orb).

Potrivit reprezentantilor IRSOP si a organizatorilor Galei Premiilor eCommerce 2010, rezultatele testelor vorbesc de la sine pentru fiecare magazin inscris in competitie. “Detinatorii de site-uri vor vedea exact ce probleme au intampinat testerii atunci cand le-a fost acordat un task, fara a putea nega evidenta cand ochiul uman a fost orb pe anumite zone”, spune Andrei Radu, directorul Link 2 eCommerce si organizatorul Galei. “De asemenea, fiecare magazin va primi o fisa de evaluare in urma interviului retrospectiv cu tester-ul care a analizat site-ul si, desi, evaluarea nu poate fi considerata absolut elocventa – avand in vedere numarul mic de testeri folosit la Gala Premiilor eCommece in comparatie cu o analiza de audit care ar presupune aprox. 20 de testeri de varste diferite pentru un singur site – sunt convins ca magazinele vor avea multe de invatat in urma testarii si vor gasi finding-uri extrem de interesante”, continua Radu.

Desi testarea uzabilitatii site-urilor s-a incheiat, juriul GPeC 2010 format din 17 specialisti este in plin proces de notare, acesta avand dificila sarcina de a puncta 107 magazine inscrise in competitie prin prisma a 80 de criterii de jurizare pentru fiecare comerciant in parte.

“Nu stiu cum sa le multumesc mai bine juratilor GPeC pentru efortul de a analiza un numar-record de magazine (aproape dublu fata de anul trecut cand am avut in competitie 63 de inscrisi) prin atat de multe criterii. Oamenii acestia muncesc enorm de mult, chiar daca o buna parte din ei sunt inca in concedii… Este extraordinar si nu am cuvinte sa le multumesc pentru efortul lor si pentru sustinerea constanta a Galei Premiilor eCommerce”, afirma Andrei Radu.

Potrivit organizatorilor, perioada de jurizare se va incheia pe data de 29 august, urmand ca Gala Premiilor eCommerce 2010, powered by Orange, sa se desfasoare pe 2 septembrie la hotelul Ramada Bucharest Park.

Festivitatea de premiere va fi precedata de Conferintele GPeC la care au confirmat participarea speakeri internationali de renume, conferintele fiind organizate cu sprijinul Fundatiei Post-Privatizare

Evenimentul este sustinut de: IBM, FAN Courier, ePayment, UIS, IRSOP, SiteAudit, Canon, Santal, eName.ro, Gazduire.ro.

Eveniment recomandat de KISS FM. 

Parteneri media: Elevate, IAB Romania, ARBOinteractive, Digital4, DigitalAds, Beyond Media, 2Parale, SmartBuy, ZeList, Wall-Street, Trafic.ro, Rol.ro, Compari.ro, Port.ro, Ziare.com, StiriDeBine.ro, LaptopNews.ro, Creditul.com, Eurologic-Asigurari.com, Brasov.ro, Pensiuni-Vile.ro, eAfacere.ro, PresaOnline.com, Immoland.ro, Speologie.ro, AfterHours.ro, Viata-Libera.ro, Pasiunea.eu, PCforum.ro, DivaHair.ro, ZiarulDeIasi.ro, e-Oferta.ro, SFM.ro, BeatFactor.ro, BestMusic.ro, BursaAsigurarilor.ro, e-Transport.ro, Studentie.ro, AllShops.ro.