Cele 7 secrete ale webshop-ului de succes

2010. August 31.

Cu siguranţă şi Dvs. vă doriţi un webshop perfect, unde utilizatorii găsesc cu uşurinţă produsele dorite, mai bine zis, nu se împiedică în faţa coşului, le şi comandă.

Ca webshop-ul Dvs. să aibă succes este necesar ca pagina să fie utilizabilă de toată lumea. Definirea utilizabilităţii însă este subiectivă, e greu de stabilit cât de uşoară este utilizarea paginii web şi cât de probabil este ca potenţialul cumpărător să găsească produsul dorit.

De aceea am adunat căţiva factori care nu numai că au influenţă mare asupra utilizabilităţii şi succesului paginii web, dar mai şi ajută.

Pe pagina web fiţi atent la următoarele:

  1. Evitaţi aglomerarea paginii, puţinul şi aici e mai mult
  2. Convingeţi-vă că datele Dvs. de contact şi numărul de telefon sunt bine vizibile pentru cumpărători
  3. Convingeţi-vă că accesul la conţinutul coşului este uşor, cumpărătorii pot modifica şi complecta acesta
  4. Aveţi grijă ca la poziţionarea butonului „coş” mărimea literelor să fie mai mare
  5. Aveţi grijă ca funcţia de căutare pe pagina web să funcţioneze corect şi cumpărătorii să găsească oricând produsul dorit
  6. Preţul produselor să fie bine vizibil, în cazul unor promoţii suma economisită şi cheltuielile de transport ale acestora
  7. Procedura de plată să fie foarte simplă – în baza statisticilor majoritatea clienţilor părăsesc în ultima clipă pagina, de aceea este importantă procedura de comandă după introducerea în coş

Bineînţeles, pe lângă aceste idei este foarte importantă comunicarea corespunzătoare, care deja revine colaboratorilor Dvs., care ţin relaţia cu clienţii. Dacă clientul este satisfăcut, înseamnă că se va întoarce, va creşte reputaţia Dvs. şi vă veţi putea îndeplini sarcina plin de bucurie.

Am întrebat utilizatorii noştri despre experienţa lor legată de comenzile online:

Gerorge, Craiova
“Obişnuiesc să command online, mai ales articole tehnice. Părerea mea este bună, dar de mai multe ori s-a întâmplat că nu a funcţionat butonul coş sau nici nu l-am găsit pe pagină. De aceea, părerea mea este că funcţionarea, utilizabilitatea şi locul acestuia pe pagină sunt foarte importante şi aceste greşeli se regăsesc la majoritatea magazinelor web.”

Andreea, Bucuresti
“De mai multe ori am comandat online, dar în general m-am înşelat. După ce am efectuat comanda nu am primit informaţii despre procedura de comandă. S-a întâmplat des că numai după câteva zile am fost contactată sau eu trebuia să mă interesez prin telefon despre comanda mea. Nu odată s-a întâmplat că prin telefon mi-au spus alt preţ, decât cel afişat pe pagină. În aceste cazuri încrederea mea faţă de magazin a scăzut şi nu am mai comandat de la acel magazin.”

Surse:
http://www.ecommerceoptimization.com/articles/ecommerce-shopping-cart-usability-21-best-practices/
http://www.impliedbydesign.com/articles/usability-tips-for-ecommerce-web-design.html