Webshop-urile cuprinse de febra fotbalului

2010. June 21.

Campionatul mondial are efect nu numai asupra consumului de bere ci şi asupra webshop-urilor; fiecare al zecelea cumpărător de pe net îşi procură produse tehnice în febra campionatului mondial – a ieşit la iveală în urma analizelor recente făcute de compari.ro. Una din cele mai vizitate pagini de comparare a analizat trendul de cumpărare al sezonului: cele mai căutate sunt televizoarele LCD şi DVD playerele, maşinile de tuns gazon şi trimerele. În ţările partenere ale portalului de comparare de preţuri se caută pe net epilatoare şi rechizite şcolare.

În urma sondajului de opinie publică efectuată de una din cele mai vizitate pagini de comparare din România, compari.ro, cumpărătorii de pe net se pregătesc conştient pentru vară, dar şi campionatul de fotbal are efect asupra produselor care au legătură cu evenimentul. Dintre cei care în următoarele trei luni planifică achiziţionarea unor produse tehnice, fiecare al zecelea îşi fixează planurile pentru perioada de dinaintea campionatului mondial, atunci când apar promoţiile. În perioada de vară, în afară de fotbal, avem tendinţa de a sacrifica mai mult şi pentru grădinărit: în iunie şi august se caută de două ori mai multe maşini de tuns gazon şi de trei ori mai multe trimere, decât în celelalte perioade ale anului. Ne pregătim cu rutină pentru perioada caldă: se dublează cererea pentru aparatele de aer condiţionat. Cel mai popular articol de sport este bicicleta, în perioada de vară vânzarea acestora creşte cu 25%. Compari.ro vine cu o ofertă specială, cu o pagină care uşurează munca celor care vânează cele mai bune preţuri în timpul caniculei, unde şi cei care se pregătesc pentru campionatul de fotbal, vacanţă, festivaluri găsesc cele mai utile oferte.

Aşteptăm ca în lunile de vară să crească vânzarea telefoanelor mobile cu Touch Screen, televizoarelor LCD şi a DVD playere portabile. La vară 55% a cumpărătorilor planifică să cheltuie peste 750 de lei pentru produse tehnice. Conform analizelor noastre 60% dintre cumpărători preferă calitatea, dar, atunci când cumpără, preţul va fi cel definitoriu – a spus Arpad Sandor, site manager compari.ro.

În cazul sumelor mici decid femeile, iar a sumelor mari bărbaţii

Cut cât preţul e mai mare, cu atât decizia e mai bărbătească, deoarece în urma analizei s-a constatat: cu creşterea sumei destinate cumpărăturilor, influenţa femeilor scade. În vreme ce cumpărarea unui MP3 player este decizia femeilor, în cazul unui televizor LCD care costă peste 1500 de lei cuvântul hotărâtor e al bărbaţilor.

În Europa de est se caută şi epilator, costum de baie cât şi rechizite şcolare

Am analizat şi trendul prognozat în mai multe ţări: timp ce vecinii noştri unguri sunt preocupaţi de vilegiatură şi cu campionatul mondial de fotbal, în România deja se pregătesc de şcoală: vânzarea rechizitelor şcolare se triplează pe compari.ro. Nici noi nu uităm de plajă: se cumpără de patru ori mai multe costume de baie. În Bulgaria, asemănător Ungariei se cumpără mai multe aparate de aer condiţionat, însă bulgarii au pretenţii nu numai pentru aerul mai răcoros ci şi pentru picioare mai imaculate: aici de exemplu creşte vânzarea epilatoarelor. Turcii şi vara au grijă de curăţenie – pe pagina turcească de comparare de preţuri, pe lângă aparate de aer condiţionat, cererea pentru aspiratoare şi maşini de spălat vase creşte simţitor. Serile lungi de iarnă îşi aduc roadele: în această perioadă se vând cele mai multe cărucioare pentru copii.

Sursa imagine: sony.com